Pagina's

donderdag 16 november 2017

Zie de maan schijnt door de Bomen

Toen ik deze mask voor het eerst zag, moest ik direct aan het Sinterklaasliedje denken "Zie de maan schijnt door de bomen". En dat liedje heb ik dan ook in gedachten gehouden bij het maken van deze kaart.

Ik ben begonnen met de voorkant van de kaart. Hier heb ik een gat uit gescheurd en daarna de randen van deze opening een kleurtje gegeven met brusho.

470.715.604 Mask Art Tree

Dit pigmentpoeder lost op met water en is erg leuk om te gebruiken. Hierbij heb ik meer naar buiten toe, meer water aan het poeder toegevoegd zodat je mooie kleurnuances krijgt.


Vervolgens ben ik de binnenkant van de kaart met distress inkt en een blending tool gaan maken. Nadat ik de mask op het papier gelegd heb, heb ik eerst de maan gemaakt. Vervolgens heb ik deze maan afgeplakt en ben ik de rest van de lucht gaan kleuren. Hiervoor heb ik de kleuren donker blauw, paars en zwart gebruikt. Om toch een beetje een idee van een sterrenhemel te krijgen heb ik wat water op deze achtergrond gespat en dit weer met een doekje droog gemaakt. Doordat de waterspatten inkt opnemen en je dit daarna weer met een droog doekje weghaalt, krijg je hier en daar wat lichtere vlekjes. De cadeautjes heb ik uit de hand getekend en op de voorkant van de kaart geplakt.
Wat mij betreft kunnen Sinterklaas en zijn Pieten hier langskomen.
Groeten Hanny

2 opmerkingen: