Pagina's

dinsdag 19 september 2017

Thanks

Hallo allemaal,

Hier een kaart in mijn favoriete kleurencombinatie:
 donker bruin, hard roze, aqua blauw gecombineerd met wit.

Het leuke van de masks van Dutch Doobadoo vind ik o.a. dat je heel gemakkelijk de basis van je kaart aan kunt passen aan de kleuren waarmee je aan de gang wilt gaan. Als deze kaart alleen een donkerbruine achtergrond gehad zou hebben, zou hij er heel anders eruit zien. Juist door die blauwe streepjes, worden kaart en wat er op geplakt is een geheel vind ik.


De mask heb ik hiervoor op mijn kaart gelegd en ik heb delen van de mask ingesmeerd met acrylverf.  Dit doe ik het liefst met een metalen paletmes. Dit is stevig, gemakkelijk vast te houden en je hebt veel controle over wat je doet. Ik leg hiervoor de mask in zijn geheel op mijn kaart en smeer enkele delen in met verf. Doordat je de gehele mask (Dutch Mask A5 Metall Art. nr: 470.715.015) op je kaart legt, lopen de motieven in dezelfde richting door op de verschillende plaatsen.


Meestal kies ik ervoor om dan aan de ene kant in het midden van de kaart 1 motief te maken.
En dan aan de andere kant van de kaart in de hoeken het motief terug te laten komen.
Dit vind ik optisch het mooist. Ik ben erg blij met mijn graaibak waarin ik allerlei uitgestanste figuurtjes heb zitten die ik ooit gemaakt heb en uiteindelijk niet gebruikt heb. Samen met een taartrondje heb ik deze embellishments vastgeplakt en zo de kaart verder afgemaakt.


Met de Dutch Paper Art A5 Bubbles (Art. nr.: 472.948.047) kun je erg leuke kleine accentjes aanbrengen op je kaart. Ook deze keer heb ik ze weer gebruikt op mijn kaart.



Als ik iets moet opplakken, dan gebruik ik hiervoor de lijm van Dutch Doobadoo. Het grote voordeel van deze lijm is dat het transparant opdroogt en dat mijn papier er niet van gaat bobbelen.

Leuk dat je hier weer kwam kijken.
Fijne dag verder, 
groeten Hanny

Geen opmerkingen:

Een reactie posten