Pagina's

woensdag 2 december 2015

Hints van de SOL

Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag hadden we weer een SOL. En het was weer heel erg gezellig! SOL staat voor Scrap Online. Dit betekent dat we online, gezamenlijk met alle deelnemers die meedoen, hetzelfde project gaan maken. Wat dit project is, blijft een verassing. Je krijgt om de zoveel tijd vanaf 20.00 uur een aanwijzing en die voer je uit.

Dit is dan mijn creatie van de SOL geworden:


Voor de basis heb ik witte cardstock gebruikt. Die heb ik ook gebruikt voor de kerstboom. Op de kerstboom heb ik de foamball clay geplakt. En de mallen die ik gebruikt heb, zijn van Noor! Design.


De zijkant.


Op de cirkels heb ik nog een brad gedaan, als exta versteviging. De tekst en mal zijn van Noor! Design.

Heb je de SOL gemist of wil je hem nog een keer maken? Dan heb ik hier voor jullie de beschrijving:

Dit is het boodschappenlijstje:

Shape Art Kerstboom
470.713.126

Label Art 
474.007.004


Cardstock (mag dezelfde kleur, hoeft niet)
1 x 16 cm x 30,5 cm
1 x 14 cm x 19,5 cm
2 cirkels van ongeveer 3,5 cm 

Designpapier of cardstock voor de kerstboom
4 x 14 cm x 20 cm

Designpapier:
2 x 15,5 x 5,5 cm
1 x 15,5 x 18,5 cm
1 x 13,5 cm x 19 cm (evt. ander designpapier)

En dan volgen hier de hints:

Hint 1 

Ril cardstock 16 x 30,5 cm op 6 en 12 cm. Maak een berg- en dalvouw.


Hint 2

Knip 4 x de kleinste maat van de kerstboom uit Cardstock of designpapier. Vouw de kerstbomen dubbel met de goede kanten op elkaar.

Hint 3

Plak de 4 kerstbomen aan elkaar. Plak de rechterhelft van de ene kerstboom aan de linkerhelft van de andere kerstboom. Let op: plak de verkeerde kanten aan elkaar. Plak de laatste helften niet aan elkaar!


Hint 4

Plak het designpapier van 15,5 x 18,5 cm op cardstock van 14 x 19 cm. Plak de kerstboom hierop d.m.v. de linker- en rechterhelft van de kerstbomen die je nog niet dichtgeplakt hebt.



Hint 5

Plak designpapier 15,5 x 5,5 cm (2x)  en 15,5 x 17,5 cm op cardstock 16 x 30,5 cm

Hint 6

Plak cardstock met kerstboom op het onderste gerilde stuk van 6 cm.



Hint 7

Vouw van de 2 cirkels een klein randje om en schuif deze bovenop de achterste kaart. Plak dit erop. Maar let op: Niet helemaal erop plakken, slechts een klein randje omdat de kaart met de kerstboom hieronder moet schuiven.


Hint 8

Pimp het geheel op en gebruik hierbij ook de label art. Succes!

En uiteraard hebben we ook een winnares uitgekozen uit alle prachtige inzendingen. Dank jullie wel dat jullie weer hebben meegedaan. Super!

De winnares is: SASKIA VAN EIJK
Dit is haar prachtige creatie:


Saskia, wil je je adres gegevens mailen naar joyce.martens@noortje-design.nl o.v.v. Sol. Je krijgt dan je prijs zo snel mogelijk toegestuurd.

Ik hoop dat jullie een gezellige avond hebben gehad en dat jullie de volgende keer ook weer meedoen.

Liefs,

4 opmerkingen:

  1. wat een super leuke kaart model. mooi gemaakt.
    groetjes Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dankjewel vor de hints van deze prachtige kerstkaart!!!
    grtjs

    Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie nu dat ik heb gewonnen. Wat leuk. Ik ben heel blij.
    Nogmaals bedankt Monique.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk en ga het ook proberen om te maken en hoop net zo super gaaf

    BeantwoordenVerwijderen